El servei de consultes sanitàries del 061 Salut Respon ja està disponible per a les persones sordes a través de videotrucada atès per un intèrpret en llengua de signes en català i castellà. La nova versió de l’aplicació del 061 inclou aquesta funcionalitat que proporciona una millor accessibilitat al sistema de salut a les prop de 35.000 persones sordes a Catalunya.
Es tracta d’un servei pioner a l’Estat espanyol en línia amb l’objectiu d’assolir una major equitat del Sistema de Públic de Salut.
A més de la videotrucada, el sistema incorpora altres novetats amb l’objectiu d’oferir un ventall més ampli més ampli d’opcions al ciutadà a l’hora de consultar informació, com són la inclusió d’un xatbot i d’un apartat de Preguntes Freqüents (FAQS) sobre la Covid-19 i altres qüestions sanitàries.
El 061 Salut Respon és un servei multicanal que dóna resposta als ciutadans tant davant d’una emergència sanitària com davant de consultes sanitàries no urgents o relacionades amb tràmits administratius relacionats amb el sistema sanitari.
Per utilitzar aquest servei cal fer els següents passos:
En aquest ennllaç trobareu les instruccions [1] pas a pas.